Welkom op de website van

Natuurbeschermingsvereniging 'IJhorst-Staphorst e.o.

Natuurbeschermingsvereniging 'IJhorst-Staphorst e.o. (nbvijs) is sinds 1957 actief bezig de natuur te beschermen in de regio Staphorst-IJhorst. Door de diversiteit aan biotopen in dit gebied , komen er veel verschillende planten-, vogel- en vlindersoorten voor.
De ruim 800 leden zetten zich in voor het behoud en waar mogelijk verbetering van de natuur in de breedste zin van het woord.

Wilt u lid worden? U kunt via onderstaande link het aanmeldingsformulier downloaden:

Aanmeldingsformulier 2023.pdf

Het laatste nieuws:

Presentatie Prachtlint Staphorst.

Maandag 6 mei is Prachtlint Staphorst te gast op de ledenavond van Natuurbeschermingsvereniging 'IJhorst-Staphorst e.o.'. Met foto's en verhalen wordt geschetst welke groene parels sinds de oprichting in 2022 inmiddels zijn gerealiseerd, samen met vele anderen. Dan .. een blik op de toekomst, welke groene projecten heeft Prachtlint voor de komende jaren in petto? En hoe kunnen we als groene organisaties de krachten bundelen, voor een vitaal en biodivers landschap?

Geïnteresseerd? Kom langs! Uiteraard is er gelegenheid tot het stellen van vragen.

De avond start om 20.00 in het clubgebouw van 'De Streekvliegers' aan de Ebbinge Wubbenlaan 43 in Staphorst. Er wordt begonnen met nieuws uit de werkgroepen waarna er om 20:15 uur een presentatie wordt gehouden over het prachtlint in Staphorst.

Toegang is gratis voor leden en niet-leden. Een gift wordt op prijs gesteld.

Jubileumboek "Van heidezuiveraar tot vogelaar"in de aanbieding.
Per stuk € 10,--

Klik hier voor het bestelformulier.